8 Ağustos 2005 Pazartesi

BEN DE JANJANLI - ÖZLEM - TARAFINDAN SOBELENDİM




Sayfam daha çok yeni . Kameram , bilgisayarım arızalandı derken ilgilenemedim bile. Sanırım kimsenin kalmamasından dolayı da ben sobelendim :)
İLK MUTFAK MACERAN NEYDİ ? NELER HATIRLIYORSUN?
Birkaç anı var hafızam da hangisi ilk di hatırlamıyorum. Yazlıktaki kızlarla birbirimizin evlerinde sırayla toplanıp, un kurabiyesi, makarna ve bonibonlu krem şanti yaptığımız zamanlar var. Annem seyahatteyken kardeşlere yemek kitabından (hala o yemek kitabından yemek pişiriyorum) kabak dolması yapılışı ve hala tadının hatırlanışı var.

YEMEK YAPMA STİLİMİ EN ÇOK ETKİLEYEN KİMDİ?
Yemek yapma stilimi en çok etkileyen yemek kitapları. Annemin de hakkını yemek istemem hala takıldığım da "anne bu nasıldı ?" diye sorarım.

YEMEĞE VE YEMEK DÜNYASINA OLAN İLGİNİ KANITLAYAN BİR RESMİN VAR MI? BİZE GÖSTERMEK İSTER MİSİN?
Aslında da var. Yazlıktaki yemek günlerinden ama onları maalesef scan etme imkanım yok.Birinde iki genç kız elleri ve burunları unlu önlerinde mutfak önlükleri birbirlerine omuz dayamışlar, ellerini bellerine koymuşlar , bu arada saçlar yandan at kuyruklu muzur muzur gülümsüyorlar. Bir tanesinde de 4 genç kız krem şanti, çikolata ve bonibon dolu kocaman bir kaseye bakıp parmak yalarken :) nasıl tasvir ama ?

MUTFAKTA KENDİSİNE KARŞI FOBİN OLAN BİRŞEY VAR MI? YAPARKEN/ SENİ AVUÇLARINI TERLETEN BİR YEMEK MESELA
Benim derdim bu mutfağı kim toplıyacak. Çoğu zaman bu üşengeçliğim den ve yaratacağım dağınıklığı bildiğimden yemek pişirmekten vazgeçmişimdir.

MUTFAKTA HANGİ YARDIMCINI VAZGEÇİLMEZ BULUYORSUN? ALIPTA ÇOK GEREKSİZ BULDUĞUN NEDİR MUTFAKTA?
Vazgeçilmezlerim keskin bıçaklarım , salatalık soyucusu da pek bir gereksiz kaldı.

BİRKAÇ GARİP BELKİ DE KOMİK YEMEK ÇEŞİDİ SÖYLE, SENİN ÇOK SEVDİĞİN AMA SENDEN BAŞKA KİMSENİN SEVEMEYECEĞİNİ DÜŞÜNDÜĞÜN BİR YEMEK
Çok düşündüm ama aklıma komik bir yemek gelmedi.

HANGİ 3 MALZEMEDEN VEYA YEMEKTEN VAZGEÇEMEZSİNİZ?
Zeytinyağı , ceviz ve kekik

ÜÇ KISA SORU DAHA
EN ÇOK SEVDİĞİN DONDURMA ÇEŞİDİ?
Frambuazlı, kayısı taneli ve kırık çikolatalı

ASLA YEMEYİ DÜŞÜNMEDİĞİN ŞEY ?
Sakatatlar...ASLA

ÖZEL BİR YEMEĞİN/ SPESİYALİN VARMI?
Mantar soslu makarna .


SENİ SOBELEYEN EBELEYEN AŞÇI:
Janjanlı http://www.blogcu.com/JANJANLI/

SOBELEDİĞİN EBELEDİĞİN 3 AŞÇI
Açıkçası bu alemde yeniyim. Benim takip ettiğim bloglarda hep sobelendi.
http://www.aslininsandigi.blogspot.com/ Şu an tatil de ama tatil dönüşü sobe diyecektir.
Bol lezzetli günler ...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder