19 Aralık 2005 Pazartesi

Menekşe Buldum Derede...-yapım-




*Öncelikle objemizi güzelce zımparalıyoruz ama eskisi kadar ilk zımparaya özenmiyoruz.
Astar boyayı yani benim sıkça kullandığım taffy rengini zemine birinci kat olarak sürüyoruz. Kuruduktan sonra 2. zımparamızı özenle yapıyoruz. Ahşap; boyayı emince, zımpara daha güzel oluyor.
*2. kat zemin boyamızdan sonra dekupe edeceğimiz peçetemizi özenle yerleştiriyoruz. Benimki derede bulduğum menekşeler...
*Bu arada 2.kat zemini sürerken objenin kenarlarına da altınla boyadım.
*Peçetemizi aynı şekilde kutunun içine ve peçetenin kenar şeritlerini de kutunun yanlarına yerleştirdim.
*Peçeteler kuruduktan sonra içine sünger ile menekşe moru, metalik beyaz, altınla patina yaptım. Kutu küçük olduğu için öyle pek özenli bir patina olmadı ama güzel oldu.
*Kapaktaki menekşelerin belirli yapraklarının üzerine mozaik sıvısı döktüm. Üç boyutlu görünümü veren bu oldu. Fotoğrafı iyi çekemediğimi düşünürken boyutun farkedilmiş olması hoşuma gitti.
*Sıvı kuruduktan sonra altın parmak waksla kutunun daha önce altınla boyadığım kenarlarını parmakladım.
*Ve en sonda ışıltılı vernikle vernikledim.

Umarım anlatımımın faydası olur.

Tüm güzel yorumlarınız için teşekkürler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder