12 Şubat 2007 Pazartesi

HAFTASONU...

İlklerin haftasonunu yaşadım....

İlk karalahana sarmamı yaptım...

İlk zencefilli kurabiyemi ve ilk aşuremi...


En güzeli de hepsinden yüz akıyla çıktım. (Biri, iki sene önce bana yemek pişirmeyi başarıların arasında sayacaksın dese kahkaha ile gülerdim herhalde...)


Kara lahana sarmamın tarifini Portakal Ağacı'ndan aldım... http://www.portakalagaci.com/oburcuk/2004/12/karadeniz_usul_.html

Malesef; durun resim çekeyim demeye kalmadan bitirildi.Tabi buda benim çok hoşuma gitti. Hatta zeytinyağlısı da talep edildi :)

Zencefilli kurabiye de Sibel'in Kahvesi' nden http://sibelinkahvesi.blogspot.com/2006/09/zencefilli-kurabiye.html
Benden başka yiyen yok. Kendime yaptım. Şu an evde zencefile karşı bir önyargı var. Son zamanlardaysa benim favori baharatım.Bu arada kurabiyeler kahvenin, çayın yanısıra adaçayına batırılıp yenince de harika oluyor...







Aşuremi de Tuğrul Şavkay 'ın "Tatlı Kitap"ından ve Ümit Usta 'nın "Ağız Tadıyla" kitabından derledim...Sonuçtaysa "Eskilerinki gibi olmuş" övgüsünü aldım. Bu da alabileceğim en iyi övgüydü sanırım.

Sevgiyle....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder