24 Ağustos 2008 Pazar

Peynirli Börek


Size yapımı gaaaaaayet basit hemde lezzeti şahane olan bir börek tarifi veriyorum bu hafta.Misafiriniz gelicek ama üzerinizde bir tembellik var,sabah kalktınız kahvaltıya bi börek yapsak çabucak dediniz,okuldan geldiniz canınız börek çekti.İşte bu gibi durumlarda can simidi niteliğinde bir börek bu börek :)
Geçtiğimiz hafta komşumuzun kızının doğum günüydü.(dıdının,dıdısının gibi bir tabir hoş değil biliyorum ama başka tabirde yok bunun için :) ) Sabah erkenden aradılar sizinle çok önemli bir işimiz var mutlaka gelin diye.Korktuk ne oldu acaba diye songül ablayla düşünüyoruz kara kara.Apar topar gittik içeri aldılar bizi ki masa donatılmış herşey hazır bi tek biz eksiğiz :) Hemen sonra da pasta geldi doğum günü çocuğu bize süpriz yapmak istemiş doğum gününde :) Pek güzel bir doğum günü kutladık bir ilkdi songül ablayla benim için :P Peynirli börekde doğum günü menüsünden.



Mercimekli köftenin tarifi de inşallah ilerleyen günlerde karşınızda olucaktır :)




Bu hanım kızımız da doğum günü çocuğumuz :P Herşeyiyle dört dörtlük bir kız nazar değmesin çok seviyoruz kendisini ve takdir ediyoruz kendisini yetiştiren anneciğini :) Hemencecik böreğin tarifini veriyorummmmmmm.

Malzemeler:

4 adet yufka

1 su bardağı su

1.5 su bardağı süt

1 yumurta

yarım çay bardağı sıvı yağ

500gr beyaz peynir

1 yumurta sarısı ve susam(üzeri çin)

Hazırlanışı:

Süt,su,yumurta,sıvı yağı bir kasede çırpıyoruz.Yufkayı bütün olarak açıp hazırladığımız sütlü harçtan her tarafı ıslanacak şekilde yayıyoruz.Diğer 2.yufkayı da sosladığımız yufkanın üzerine açarak seriyoruz.Onunda her tarafına gelicek şekilde sosu yayıyoruz.Yufkayı 12 eşit parçaya bölüyoruz.Böldüğümüz yufkaların geniş tarafına çatal yardımıyla ezdiğimiz beyaz peyniri enine yaıyoruz ve sigara böreği gibi sarıyoruz.Diğer kalan 2 yufkayı da aynı işlemleri takip edip sarıyoruz.Böreklerin üzerine yumurta sarısı sürüp susam döküyoruz.Önceden ısıtılmış 175 dereceli fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.

Daha önce bahsettiğim 3-4 günlük tatile çıkma planları kesin olmamakla beraber yatmış durumda :( Annemler tatilden yeni geldiler ve ramazan hazırlığına girişti anneciğim hemen malum.Çocuklarda 1 eylülde anaokuluna başlıyolar.Aynı zamanda rehabilitasyona devam edicekler.İkisini çakıştırmicak şekilde bir program ayarlaması isticem rehabilitasyon merkezinden.Çocukların okul hazırlıkları yapılıcak.Bunlarla da uğraşıcak tek kişi benim tabi ki :) Ben kesin bişi yok desem de sizinde gördüğünüz gibi bu tatil bu sener yatar! Zaten bu son günlerde yaptığım bütün planlar suya düşüyo ki bu benim için olması en kötü şeylerden biri.Benim yaptığım planlar suya düşmicek arkadaş :) Geçen haftadan önümüzdeki pazara(yani 2 gün önce)eşimle çocukları yorgunluktan ayakta uyuyacak hale gelene kadar gezdiricez diye sözleştik.Cumartesi akşam eve yeni bir planla geldi tabi kendileri.Arkadaşlarıyla denize gidiceklermiş,biliyomuş söz vermiş ayıp etmiş,ama telafi edicekmiş mişmiş de mişmiş yani.Ama tabi ben pek anlayışlı,pek merhametli süpsüper bir eş olduğum için(heheh) izin verdim gitmesine :)) Pazar günü çocuklarla uyandık mükellef bir kahvaltı hazırladık.Babamıza da mesaj yolladık "biz evdeyiz sen denizdesin ama senden çok eğlenicez hıh!" diye :) Kahvaltıdan sonra banyoda paspasdı,süsdü,püsdü ne varsa kaldırdım.Küvetimizi (büyük bir küvetimiz var çok şükür) ful suyla doldurdum.Benim her daim yaldızlı ve sade iki çeşit olmak üzere 100'er balonluk paketlerim bulunur evde. Rengarenk balonlar şişirip banyoyu doldurdum.Çocukların plastik ördekleri,ayıları,arabaları ne varsa attım küvete.Yüzümü de jovi'nin parmak boyasıyla boyadım birde eğlenceli bir müzik açtım :) Çocuklar bu sırada çizgi film izliyolardı.İkisini de soyup banyoya soktum yüzlerini görmeliydiniz,kahkahalarını duymalıydınız diyorum :)))Suyun içinde çırpındılar zıpladılar durdular.Tabi anneleriyle birlikte :)) bütün banyo su gölü bu arada.2 saat oynamışız sonrada duşlarını aldılar,yemeklerini yiyp uyudular.Akşam 7 gibi uyudular sabah 7 de kalktılar :)) Fotoğraflarını çekmeyi yayınlamayı çok isterdim ama makinem bende değil malesef o yüzden başka bir çatlak anne - mutlu çocuklar maceramızda yayınlarım inşallah :) (Yüzümdeki boyayı merak edenler için belirteyim yıkayınca hemencecik çıkıyo ve hiçbir zararı yok rahatlıkla kullanabilirsiniz yani :D ) Bugünlük de bu kadar.Böreği deneyenlere afiyetler olsun diyorum.

Banyoyu su gölüne çevirme macerasında bize eşlik eden parça sizlerle :)

We like to party - Vengaboys

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder