4 Aralık 2009 Cuma

BAKLAVA

Bayram geldi hatta geçti bile ben ama ancak fırsat bulupta hazır yufkadan yaptıgım baklavayı yazabiliyorum.Umarım hepinizin bayramı muhteşem geçmiştir.Biz bu bayramda çok mutluyduk çünkü evimiz baya kalabalıktı.İnsan ne kadar özlüyor bir bilseniz kalabalık bir aileyi.Bayram bayram gibi geçiyor anlayacagınız.Baklavanın tarifine gelince baklavalık hazır yufkanın ardında yazan tarife göre hazırladım.Hemen hemen herkes begendi ama tereyagını üstünde yazan tariften daha az kullanmama hatta sıvıyag eklememe ragmen biraz agır olmuştu.Bir daha ki sefere(bu ilk denememdi çünkü)sıvıyagı ve tereyagı eşit koyacagım ve oranları biraz daha azaltacagım.
Malzemeler:

  • hazır baklavalık yufka(800 gr.içinde 40-45 adet yufka çıkıyor)
  • 150 gr. eritilip sogutulmuş tereyag
  • eriyince çıkan tereyag kadar da sıvıyag ekliyoruz ve yagları birbirine karıştırıp öyle sürüyoruz üstüne
İçi için:Ceviz
Şerbeti için:
  • 5 su bardagı toz şeker
  • 6 su bardagı su(tarifinde 5 su bardagı su yazıyordu az geldi ben ertesi gün tekrar şerbet kaynattım üstüne)
  • yarım limon
İlk önce şerbetini kaynatıyoruz.Şerbeti kıvam alınca yarım limonu kabugu ile içine atıp 10 dakika daha kaynatıyoruz.Ve ılımaya bırakıyoruz.
Tepsinin altına erittigimiz tereyagından sürüyoruz.Üstüne 3 adet yufka serip tekrar tereyag sürüyoruz.(yufkalar hemen kurudugu için bezin arasına sarıp oradan teker teker alarak koydum)Ve her 3 yufkada bir tereyag sürmeye devam ederek yufkanın yarısını tepsiye seriyoruz.Yufkalar yarılanınca üstüne ceviz serpiyoruz.Ve tekrar 3 yufkada bir tereyag sürerek kalan yufkalarıda diziyoruz.Son kalan yufkalarda 2 katta bir tereyag sürerek yufkaları bitiriyoruz.Ve istedigimiz gibi dilimliyoruz(dilimleme işlemi biraz zor oluyor baya güç gerektiriyor onuda belirtmek istiyorum) kalan yagı baklavanın kenarlarından başlamak üzere her tarafına sürüyoruz.Önceden 180C ısıtlmış fırında üstü kızarıncaya kadar pişiriyoruz.Pişince sogumaya bırakıyoruz.Ve Baklava soguk şerbeti ılık olacak şekilde şerbetini üstüne döküyoruz.Şerbetini iyice çekince servis ediyoruz.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder