23 Eylül 2009 Çarşamba

KAYMAKLI EKMEK KADAYIFI


Öncelikle herkesin geçmiş bayramını kutlamak istiyorum.Daha önceden Kayseriye gittigimi yazmıştım.Kayseriden döndükten iki gün sonrada Bolu'ya gittik bayram için.O yüzden uzun süredir bloguma giremedim ve sizleri çok özledim.Tabiiki uzun süredir sizlerle tarifde paylaşamadım.Bu kadar aradan sonra ilk tarif tatlı olsun istedim ve kayınvalidemin bayram tatlısı olarak yaptıgı ekmek kadayıfını paylaşmak istedim.Ekmek kadayıfı benim en sevdigim tatlıdır.Bir de üstünde kaymak oldu mu o zaman tadı daha güzel oluyor.Biliyorum bayram geçti ama daha sonra denemek isteyenler için işte tarif:
Malzemeler:
  • 1 adet hazır ekmek kadayıfı
  • 1,5 kilo toz şeker(1 çay bardagı karamelize için ayrılacak)
  • 10-12 su bardagı su
  • kaymak(süt kaymagı veya manda kaymagı)
Ekmek kadayıfını derin ve geniş bir tepsiye koyuyoruz.Ayrı bir tavada ayırdıgımız 1 çay bardagı toz şekeri üstüne 1 tatlı kaşıgı koydugumuz su ile eritip karamelize yapıyoruz.Yine ayrı bir tencerede Kalan toz şekeri ve suyu 5 dakika kadar kaynatıyoruz ve altını kapatıp içine karamelize olmuş şekeri şekeri döküp iyice birbirlerine karışmalarını saglıyoruz.Ve br süre şerbetin ılımasını bekliyoruz.Bütün karışımı tepsideki ekmek kadayıfının üstüne döküp ocaga alıyoruz.Ve sabırla ateşin üstünde çevire çevire ve kaşıkla üstüne şerbetini yedire yedire pişiriyoruz.En önemli nokta bütün şerbeti her tarafına yedirmemiz.Üstüne şerbet gelmedigi için biz kaşıkla altından alarak döküyoruz.İyice yumuşayana kadar bu işleme devam ediyoruz.Sonra dilimleyip üstüne kaymak koyuyor ve servis ediyoruz.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder