23 Şubat 2010 Salı

ÖCCE


Kilis mutfagından degişik bir lezzetle yine buradayım.Öcce aslında bildigimiz mücvere benziyor fakat içinde kabak yok.Kahvaltıda veya 5 çayında yiyebileceginiz bir tarif.(fotograf biraz bulanık çıktı makinam da bu aralar sorun varda)
ÖCCE MALZEMELERİ:
  • 2 bag taze sogan(yeşil sogan)
  • 2 bag taze sarmısak(yeşil sarmısak bu taze sarmısagı her pazarda bulabilir misiniz bilemiyorum.Mesela ablam Kayseri de pazarlarda taze sarmısak satılmadıgını söylüyor.Eger bulamazsanız 8-9 diş sarmısak da işinizi görebilir sanırım.Sanırım diyorum çünkü kuru sarmısakla hiç yapmadım)
  • 1 bag maydanoz
  • 1 adet yumurta
  • kimyon,kırmızı toz biber,tuz
  • aldıgı kadar un
  • sıvıyag(kızartmak için)

Taze soganı,maydanozu ve taze sarmısagı ayıkladıkdan sonra iyice yıkayın ve incecik kıyın.Ben rondodan geçiriyorum daha iyi oluyor.Rondodan geçirilen malzemeleri bir kaba alın ve içine kimyon,kırmızı toz biber ve tuzu ekleyin.Ve elinizle iyice ovuşturun (malzemeler diriligini kaybetsin diye)Sonra yumurta,un ve 4-5 yemek kaşıgı su ekleyerek karıştırmaya devam edin.Az sıvıyagı tavaya alın ve altını yakın.Ve öccemizden kaşık yardımıyla alıp ısınmış yagınızın içine atın(aynı mücver yapar gibi).Arkalı önlü kızarttıgınız öcceyi peçete serili tabaga çıkarın.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder