8 Şubat 2010 Pazartesi

CEVİZLİ YOGURT TURŞUSU ve GÜNÜN BLOGU


Bloxxo'da günün blogu seçilmişim arkadaşlar çok mutlu oldum ve bunu sizlerle paylaşmak istedim.Bu arada da hazır gelmişken bir de yogurt turşusu tarifi vermek istedim.Yogurt turşusu kahvaltılık için degişik ve güzel bir alternatif.Ben bu tarifi ögrendigimden beridir yapıp buzdolabına koyuyorum ve kahvaltı da afiyetle yiyiyoruz.Buzdolabında dayanma süresi 2-3 ay kadar.O yüzden bir kere yaparsanız baya uzun dayanıyor.Bu tarifi sofamız.com dan aldım.İşte tarif:
YOGURT TURŞUSU MALZEMELERİ:
  • 4 su bardagı yogurt(süzme yogurt olursa yogurdu ayrıyeten süzdürmeye gerek yok)
  • 1 tatlı kaşıgı tuz
  • 2 yemek kaşıgı çörek otu
  • 2 yemek kaşıgı ceviz
  • kırmızı pul biber
  • sıvı yag(yogurt toplarını içine atmak için)
Yogurdu bir kase icine dökelim tuz ve çörek otu ile karistıralım ( tel mixer ile karistiralim). Eger kullanılan yogurt süzme yogurt degil ise yogurdu temiz bir bez uzerine dokelim ve suyu gitmesi icin bir yere baglayalim. ( Suzme yogurt kullaniyorsaniz bu asamayi gecebilirisniz) Yogurt güzelce süzüldükden sonra yemek kasıgı ile yogurtdan parcalar alıp yuvarlayalım.Sıvı yag dolu kavanoz icine tek tek atalim. Bu arada ceviz parcalarini aralara koyalım.Yemek için çıkardıgımızda üstüne kırmızı pul biber gezdirelim.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder