26 Şubat 2010 Cuma

MOZAİK PASTA VE NAR ŞERBETİ

Küçüklügümden beridir en sevdigim pastadır mozaik pasta.Hem yapımı kolay hem yemesi zevkli bence.Hele de bizim evdeki gibi pasta canavarı bir ufaklık varsa evinizde tam bir kurtarıcı oluyor bu pasta.İşte benim tarifim:
MOZAİK PASTA MALZEMELERİ:

  • 1 veya 2 paket petibör bisküvi
  • 100 gr.margarin
  • 1 su bardagı süt
  • 4 yemek kaşıgı kakao
  • 4 yemek kaşıgı toz şeker
  • iri kıyılmış ceviz
Margarini tava da eritin.Erimiş margarinin içine kakao,şeker ve sütü ekleyin ve karıştırın.Bisküvileri kırın ve yaglı karışıma ekleyin.Üstüne cevizleri de ekleyerek elinizle karıştırın.Düz bir zemine şeffaf folyo veya alimünyum folyo sererek bisküvili karışımı üstüne dökerek elle şekil verin.Ve buzlukta 30 dakika buzdolabının alt bölümünde 2-3 saat bekletin ve çıkardıkdan sonra dilimleyin.İstenirse buzdolabından çıkardıktan sonra üzerine çikolatalı sos da dökebilirsiniz.
Afiyet olsun. Mozaik pastanın yanına nar şerbeti de yaptım bir güzel afiyetle yedik.İnanırmısınız narın faydalarının ortaya çıkmasından beridir narın fiyatından yanına yaklaşılmıyor.Bir de bir tanesinin 1 kilo geldigi düşünülürse narı evimizde lüks bir meyve olarak almaya başladık.Ama evde çocuk olunca fiyat pahalı da olsa alınıyor.Nar şerbetinin tarifini bendensofralariniza.blogspot arkadaşımdan almıştım.O şerbetin içine 2 paket kadar vanilya koymuştu ama bize fazla gelecegini düşünerek ben yarım pakete indirdim.İşte tarifi:
NAR ŞERBETİ MALZEMELERİ:
  • 1 kg.nar
  • yarım su bardagı şeker(ben daha az kullandım)
  • 2 su bardagı su
  • yarım paket vanilya
Narların suyunu sıkıyoruz.Toz şekerle suyu bir tencereye alıp kaynatıyoruz.Ocaktan aldıktan hemen sonra nar suyunu ilave ediyoruz.Ve vanilyayı da ekleyerek karıştırıyoruz.Ve sogumaya bırakıyoruz.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder