14 Kasım 2009 Cumartesi

Bence "keçeleştirme", çocuklara göre "cüceleştirme"

Geldim... Geldim... Okullar açılıp bir de kış geldi mi koşturmam hiç bitmiyor. Kaç gündür yeni bir yazı yazmak için oturup, yazamadan kalkıyorum bilgisayarın başından. Neyse sonunda yazmayı başarıyorum galiba.



Kış geldi mi bende örgü örme dürtüleri artıyor. Bu kez bir tarafıyla örgü bir tarafıyla keçe işi sayılabilecek bir çanta yaptım. Tuhaf bir tanım oldu. Ama açıklayınca bana hak vereceksiniz. Aynı teknikle daha önce de bir çanta yapmıştım. Buradan görebilirsiniz.

Bu çantayı önce yünle örüyorsunuz, bu aşamada en önemli şey malzeme. Çünkü %100 yün olması gerek kullandığımız ipliğin. Böyle bir yünle örüyor sonra çamaşır makinasında yüksek dereceyle yıkayıp küçültüyoruz. Bir anlamda da keçeleştiriyoruz. Tanım şimdi biraz daha anlaşılır hale geldi değil mi?

Siyah ve ekru renkli yünle iki dikdörtgen parça ördüm. Saplarını ve üzerindeki çiçeği yapmak için boru şeklinde bir şerit ördüm. Şeriti örmek için iki ucu açık 5 şişlerden gerekiyor bize. Şeriti örmek çok kolay, hep aynı taraftan örüyoruz. Şöyle anlatmaya çalışayım: 5 İlmeği düz örgü ile başladık, sıranın sonuna geldik.Ters çevirip bitirdiğimiz yerden haroşo örmüyoruz. Tekrar düz örgü ile başladığımız sıra başına gelip, yine düz örgü örüyoruz. Böylece ördüğümüz şerit, yuvarlak boru şeklini alıyor.



Sonra bu şerite çiçek şekli verip çantanın üzerine diktim. Çantayı ördükten sonra, küçültmeden dikiyoruz. Dikme işini kendi ipliği ile yani % 100 yün iplikle yapıyoruz. Saplarını takıyoruz. Tamamladıktan sonra makinaya atıp biraz deterjan koyup, 80 derecede yıkıyoruz. Yaklaşık 1/3 oranında küçülüyor.

İşte çantamın hikayesi bu... Çok keyifli, mutlaka denemenizi öneriyorum. Bir tane daha başladım hemen bitirip, hemen sizlerle paylaşmam lazım. Herkese kucaklar dolusu sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder