20 Temmuz 2009 Pazartesi

FIRINDA MÜCVER


Aslında yagda kızaran mücveri de çok severim ama yazın yaglı yemekler agır geliyor dogal olarak.Evde kabak vardı bu sefer bende fırında yaptım.Yanına da bir çay demledim.Pazar günü beş çayına yetiştirdim.Pazar günü hepimiz evde oldugumuz için gözümün içine bakıyor bizimkiler acaba degişik ne yapacagım diye.
Malzemeler:

  • 4 adet kabak
  • 3 adet yumurta
  • 100 gr.kaşar rendesi veya beyaz peynir
  • yarım demet maydanoz
  • dereotu(ben koymadım evde yoktu)
  • 5-6 dal taze yeşil sogan
  • 1-1,5 su bardagı kadar un(kıvamına göre arttırılabilir ya da azaltılabilir)
  • tuz,karabiber,kırmızıbiber,kuru nane
  • yarım çay bardagı süt
  • 1 çay kaşıgı kabartma tozu
Kabakların kabuklarını soyup rendeliyoruz.Beyaz peyniri çatalla eziyoruz veya kaşar koyacaksak kaşarı tendeliyoruz.Yeşillikleri yıkadıktan sonra ince ince dogruyoruz.Ve diger malzemelerle bir kabın içinde karıştırıyoruz.Hafif sıvıyagla yaglanmış tepsiye yayıyoruz.Ve önceden 180C ısıtılmış fırında pişiriyoruz.Fırından çıkardıktan ve ılıdıktan sonra dilimleyip servis yapıyoruz.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder