3 Temmuz 2009 Cuma

Saç ve cilt bakım hataları ve çözümleri

Saç boyası kutularının üzerindeki fotoğrafa bakarak saç boyası aldım fakat renk fotoğraftaki kızım saçının renginde olmadı. Ne yapmalıyım?

Fotoğraftaki modelin kendi saç rengi ile sizin saç renginiz aynı doğal renkte olmayabilir. Boyayı denemeden önce kutunun üzerinde deneyin,boyadan sonra saçlarınızın nasıl görüneceğini bu şekilde belirleyebilirsiniz.

Saçlarımın rengini açarken, ürünü biraz daha uzun süre beklettim ve saç derim yandı. Ne yapmalıyım?

Saç renginizi açacağınız zaman, saç derinizi korumak için işlemden bir gün önce saçınızı şampuanlamayın veya fırçalamayın.

Yeni boyadığım saçlarımı kepek şampuanı ile yıkadım ve renk tamamen aktı. Neden?

Kepek şampuanları pazardaki en etkili şampuanlardır. Bu nedenle saçlarınızı yıkadıktan sonra boya için en az 24 saat bekleyin. Daha sonra sadece boyalı saçlar için formülize edilmiş kepek şampuanlarını deneyin.

Açık renkli kasket taktığımda güneş ışınlarını üzerime çekiyorum ve çok yanıyorum. Ne yapmalıyım?

Cildiniz güneşe karşı bazı kişilerin cildinden daha hassas olabilir. Bir uzmana görünün ve güneş ışınlarının etkisini azaltıcı, sizin doğalrenginizden daha koyu ürün veya koruyucu önermesini isteyin.

Saçlarımı boyattıktan sonra başımda korkunç bir isilik meydana geldi. Ne yapmalıyım?

Çoğu üründe hassas malzemeler kullanılsa da saç boyasına karşı allerjiniz olabilir. Tahriş olanı Hidrocortizon içeren kremler kullanabilirsiniz.

Büyük bir sivilcepatlattım ve şişlik oluştu. Ne yapılabilir?

Gelecek sefere dokunmayın. Kanamayı durdurmak için bir süre hafifçe bastırın veya ufak bir buz koyarak biraz bekleyin.

Bacaklarımdaki tüylerin içe doğru büyümesini ve enfeksiyonu nasıl önlerim?

Epilasyon sonrası tüylerinizi aldıktan sonra bacaklarınızı yıkayın ve cımbızınızı da alkol ile sterilize edin. Cildiniz çok hassas ise, antibiyotik alabilirsiniz.

Evde papaya maskesi yapıp uygulamaya çalıştım. Yüzüm neden kıpkırmızı oldu?

Öncelikle kızaran yüzünüzü bol sütle yıkayın. Kırmızı bölgelere hidrokortizon içeren krem uygulayın. Yeni ürünleri yüzünüze sürmeden önce kolunuzun hassas bölgesinde test edin.

Düzensiz bir şekilde bronzlaştıcı uyguladım ancak cildim leke leke oldu. Bunu nasıl düzeltebilirim?

Bronzlaştırıcının dağılması için mineral veya bebek yağını cildinize sürün. Daha sonra yeniden bronzlaştırıcı kullanın.

Yüzüme tüy dökücü sürdüm ancak cildimi çok kötü yaktı ve hemen yıkadım. Yenileyici kullandığım için olabilir mi?

Tüy dökücü ve yenileyici cildi çok hassaslaştırır. Bu tür durumlarla karşılaşmamak için bir kaç gün aralıklarla bunları uygulamanız önerilir.


Kaşlarımı düzeltirken dalgalanma oldu. Öneriniz?

Kaş düzeltme ustalık gerektiren bir iştir. Kaş düzelten kişilerin alması uygun olur. Fazla aldığınız kaşın büyümesini beklerken kaşınızın renginde far uygulayabilirsiniz.

Manikür sonrası tırnaklarımda enfeksiyon olmasını nasıl önlerim?

Evde alkolle temizlenmiş kendi tırnak düzletici aletlerinizi yanınızda götürmeniz önerilir. Ayrıca, parmaklarınızı bakterilerden korumak için manikürcünüze tırnaklarınızın çevresindeki ölü deriyi çekmemesini söyleyebilirsiniz.

Ayak tırnaklarımı temizledikten sonra tırnaklarım sarardı. Ne Yapmalıyım?

Ayak tırnaklarınızı birkaç kez limon suyu ve oksiyenli suyla ıslanmış pamuk ile temizleyin. Gelecek sefere koruyucu ile kaplayın.

Denizde uzun süre geçiriyorum, bu nedenle tırnaklarım oldukça kırılganlaşıyor. Ne yapmalıyım?

Uzun süre deniz suyunda kalmak tırnaklarınızı zayıflatır. Tırnaklarınızı koruyucu ve güçlendirici ürünler kullanın. Zaman zaman denizden uzak durun.

Saç şekillendirici ile saçlarıma çekil vermeye çalışırken saçlarım dolaştı. Saçlarımı açmam 2 saat sürüdü. Nerede yanlış yaptım?

Saç şekillendiriciye çok fazla saç koymuş olabilirsiniz ya da saçınızı saç şekillendiriciye sarmak yerine, saç şekillendiriciyi saçınıza sarmaya çalışmış olabilirsiniz. Panik yapmadan doğru şekillendirmeniz yararlı olacaktır.

Saç şekillendiriciyi saçlarım ıslakken kullanmaya çalıştım ancak olmadı. Ne oldu?

Hiç ütülerinizi ıslakken ütüledikten sonra şekillerini koruduklarını gördünüz mü? Saç şekillendiriciler saçlar kuruyken kullanılmalıdır.

Saçlarıma evde perma yaptım. Saçımın bir tarafı birbirine dolaşırken, diğer tarafı da dalgasını kaybetti. Neyi yanlış yaptım?

Saçlarınızın tamamını aynı şekilde sarmalısınız. Sağ ve sol ellerimizle aynı şekili veremeyiz bu nedenle perma için bir arkadaşınızdan yardım istemeyi unutmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder