7 Temmuz 2009 Salı

MEYVELİ PARFE

Parfe yapımını açıkçası daha önce hiç denememiştim.Tadı nasıl olur acaba diye de hep şüpheyle yaklaşmıştım bu soguk tatlı veya diger bir deyişle dondurmaya.O yüzden tek kişilik kalıplarda yaptım.Ama blog arkadaşlarımın çogu bu sıcak yaz günlerinde parfe tarifi yazınca bende bir deneyeyim dedim.İçine evde ne varsa koydum ve dondurdum.Bizimkiler çok sevdiler.Daha önce hiç yemedikleri bir çeşit oldugu için bayıldılar hatta.Daha önce denemedigim için pişman oldum o yüzden.Tarif çok basit.
Malzemeler:

  • 1 paket krem şanti(sade)

  • 1 su bardagı soguk süt

  • şeftali

  • ceviz

  • muz

  • kiraz

  • bebe bisküvi
Krem şanti soguk sütle karıştırılarak mikserle çırpılır.Elle agza gelecek şekilde parçalanan bisküviler eklenir.Ceviz,şeftali ve muz küçük dogranır ve krem şantiye eklenip karıştırılır.Sterç film serilmiş dondurma kaselerinin altına kirazların çekirdekleri çıkarılarak döşenir üstüne de krem şantili karışım eklenip buzlukta bekletilir.Yemeden bir süre önce dışarı çıkartılıp az ılındıktan sonra kalıptan ayrılır ve streç film çıkarılır.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder