22 Temmuz 2009 Çarşamba

ŞAMBALI TATLISI

Okul yıllarımda kapı önü şambali tatlı satıcıları vardı eskiden.Annemin bütün uyarılarına ragmen okul çıkışı alır büyük bir iştahla yerdim.Eve gelincede anneme birşey söylemezdim.Annem de zavallı ben dışarıda yemeyim diye kendi yapardı evde ama dışarıda satılanın yerini tutmazdı nedense.Bu nostalji içindeyken bende yapayım bakayım şambali tatlısı aynısı olacak mı dedim.Ama benimkinin tadı da aynı olmadı.Yine de yedik.Ve yerken de okul yıllarımı ve kaçamak alışverişlerimi düşündüm.
Malzemeler:
  • 2 su bardagı büyük boy irmik(küçük boy irmik aynı tadı vermiyor.Denedim de)
  • 1 su bardagı toz şeker
  • 1 su bardagı yogurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • badem veya tuzsuz yerfıstıgı(evde ikisi de yoktu ben ceviz koydum üstüne)

Şerbeti için:

  • 3 su bardagı toz şeker
  • 3 su bardagı su
  • 1 tatlı kaşıgı limon suyu

İlk önce şerbet için şeker ve suyu tencereye koyup kaynatıyoruz.Kıvamını alınca söndürmeye yakın limon suyunu sıkıp 5 dakika kadar daha kaynatıyoruz.Ve altını kapatıp sogumaya bırakıyoruz.

Diger tarafta bir kabın içinde hamuru için gerekli malzemeleri karıştırıp yaglanmış borcama döküyoruz.Ve üzerüne bademleri diziyoruz.Önceden 180C ısıtılmış fırında üstü kızarıncaya kadar pişiriyoruz.Fırından çıkarınca şurubunu döküp çekmesini bekliyoruz.Ve sonra dilimleyip servis yapıyoruz.İstege göre üstüne hindistan cevizi de serpilebilir.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder