13 Ekim 2009 Salı

FIRINDA SOSLU HAMSİ

YE#50 ÖNCE GÖZE SONRA DAMAĞA etkinligini ev sahibi chaplincafe blogunun sahibi olan Burcu'ya göndermek istiyorum.
Benim balıkla pek aram iyi olmadıgı için sitemde pek tarif yayınlayamamıştım.Ama bu hiç balık yapmıyoruz ve yemiyoruz anlamına gelmesin.Efe olduktan sonra daha çok balık tüketir olduk balıgı sevsin diye o da çok şükür bana degilde babasına çekmiş ve balıgı seviyor.Bu benim sık sık yaptıgım bir hamsi çeşididir.Yine Kayınvalidemin tarifi tabii ki bu.Hamsiyi fırında yapmak daha güzel oluyor hem yag çekmiyor hem de suyuna da ekmek bandırıp yiyebiliyorsunuz.
Malzemeler:
  • 1 kg. hamsi
  • 2 adet kuru sogan
  • maydanoz
  • 1 adet limon
  • 1 yemek kaşıgı biber salçası
  • 5-6 diş soyulmuş ve dövülmüş sarımsak
  • tuz

Temizlenmiş hamsi az sıvıyagla yaglanmış tepsiye iç tarafları tepsiye gelecek ve açık olacak şekilde dizilir. ve tuz atılır.Ayrı bir yerde 1 yemek kaşıgı biber salçası su ilavesi ile ezilir.(çok su koymayın)içine dövülmüş sarımsak,limon suyu,tuz ve yıkandıktan sonra küçük dogranmış maydanoz ilave ile karıştırılmaya devam edilir.Ve bu hazırlanan sos hamsilerin üstüne dökülür.En üstede halka dogranmış sogan eklenir ve 200C fırına verilir.İyice pişince çıkarılıp servis yapılır.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder