22 Mart 2010 Pazartesi

KARNIBAHAR MÜCVERİ


İlk defa denedigim bir tarifti.Açıkçası çekinerek yaptım.Ama ablam korkma karnıbahar tadı kalmıyor deyince cesaretlendim.Evet gerçekten karnıbaharla yapıldıgı belli olmuyor.Bizimkiler yedikten sonra söyledim içinde karnıbahar oldugunu.Biz çok begendik.İşte tarif:
KARNIBAHAR MÜCVERİ MALZEMELERİ:
  • 1 adet küçük veya orta boy karnıbahar
  • 2 adet yumurta
  • yarım demet maydanoz
  • istenilen kadar yeşil sogan
  • aldıgı kadar un
  • tuz,karabiber,kırmızıbiber
  • yarım paket kabartma tozu
  • 2-3 yemek kaşıgı süt
  • sıvıyag(kızartmak için)

Karnıbaharın çiçekleri ayrılır ve yıkanır az tuzlu suda haşlanır.Haşlanan karnıbahar rondoda püre haline getirilir ve çukur bir kaba alınır.Üstüne ince dogranmış yeşil sogan ve maydanoz eklenir ve karıştırılır.Sonra diger malzemeler eklenir ve iyice karıştırılır.Ben karıştırma işlemini kaşıkla degilde elimle yaptım.Çünkü karnıbahardan dolayı biraz katı bir karışım oluyor.Ve hazırlanan karışımdan kaşıkla alınarak kızgın yagda kızartılır.İki tarafı da kızardıktan sonra peçete serili tabaga çıkartılır.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder