28 Mart 2009 Cumartesi

Ev yapımı yoğurt


Sıra geldi yoğurt tarifine:)
1 Litre süt
1 Yemek kaşığı yoğurt
Sütü tencereye koyup,kaynatıyorum.Sütü ılınmaya bırakıyorum.Annemin bana öğrettiği gibi serçe parmağımla ısı ayarlamasına bakıyorum.Serçe parmağımı süte sokup,parmağın ısıya dayanacak şekilde olması gerekiyor.Eğer o ısıda ise 1 yemek kaşığı yoğurdu bir kaseye koyuyorum ve sütten kaşık kaşık alıp yoğurt ile iyice karıştırıyorum.Sütü cam kaselere ve güveçlere boşaltıyorum ve mayayı da içlerine koyarak karıştırıyorum.Üzerlerine sıcak tutabilecek havlu vs. bişiler koyup güzelce sarıyorum ve 4 saat kadar böylece bekletiyorum.(Çok önemli bir nokta sütü mayaladıktan sonra sütün yerinden oynamaması gerekiyormuş bana da böyle söylendi bende uyguluyorum:))4 saatten sonra yoğurtları buzdolabına koyuyorum ve gördüğünüz gibi bir yoğurt çıkıyor ortaya hiç sulanmadan.
Günlük süt buldukça kendi yoğurdumuzu kendim yapıyorum ama 2 yaşına kadar oğluma her gün günlük yoğurt mayalıyordum.Taze taze günlük veriyordum yoğurdunu,meyvalı yoğurdunu ayranını ama şimdilerde günlük süt bulmak çok zor oluyor onun için bende Sütaş'ın günlük sütlerinden alıp mayalıyorum.Bu görmüş olduğunuz yoğurdu da o süt ile mayaladım.Hepinize şimdiden kolay gelsin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder