11 Mart 2009 Çarşamba

Hamsi Tava


Çoğumuz biliriz belki ama ben bilmeyenlere benim gibi sonradan öğrenenlere yardımcı olayım dedim:)
Daha önceden balıkları temizler,yağı tavaya koyar ve balıkları unlayıp teker teker çevirerek kızartırdım maalesef ki:( Ta ki Karadeniz bölgesine tayinimiz çıkana kadar:)Orada işin pratikliğini öğrendim.Nasıl mı?
Balıkları temizliyorum,yıkıyorum,suyunu süzdürüyorum ve bir buzdolabı poşetinin içine unu veya mısır unu,tuzu da koyup balıkların hepsini poşetin içine atıyorum ve poşetin ağzından da tutup bir güzel hepsini çalkalıyorum.Çok kısa sürede bütün balıklar unlanmış oluyor.Tek tek uğraşmaya ve ellerinizi pisletmeye gerek kalmadan:)
Gelelim kızartmaya;Tavaya çok az yağ koyuyoruz yarım yemek kaşığı kadar diyebilirim.Sonra balıkları kuyrukları ortaya gelecek şekilde resimdeki gibi diziyoruz.Balıklar kızardıktan sonra bende hamsi kapağı var karadenizden hatıra sadece onun için yapılmış düz tencere kapağı gibi bir kapak onu tavaya kapatıp ters düz ediyoruz.Balıklar kapakta kalıyor ve tekrar tavaya kaydırıyoruz balıkları ve böylece hepsi kızarmış oluyor kısa sürede.(Sizler servis tabağı ile yapabilirsiniz o da aynı işi görüyor.)Teker teker çevirmeye ve yağlı balık yemeye son:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder