9 Şubat 2009 Pazartesi

NİŞASTALI BÖREK (tarifini yazdım:)


Yoğun istek üzerine tarifi yazıyorummm:))))))

Bu börek annemin defterinden, Konya 'da bir komşumuz yapardı çok beğenerek yerdik. Hafta sonu annemle hatırlayıp hadi yapalım dedik ve daha sonra annemi içeride koltuğa uzanmış buldum. İş başa düştü ve girdim mutfağa:)

Çok kolay öyle ben açmayı bilmem falan diye yapmamazlık yapmayın yaptıktan sonrada ikram ettiklerinize benim gibi ayyyy çok yoruldum kat kat börek açtım dersiniz:)))

Malzemeler;
1 yumurta
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı sirke
biraz tuz ve un

Yapılışı;
Bütün malzemeler karıştırılarak yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Hamuru 27 eşit parçaya bölüyoruz. Her bir parçayı yemek tabağı büyüklüğünde açarak ve açtıklarımızın arasına bol nişasta serperek hepsini üst üste koyuyoruz. 27 'side bitince 3 'er tanesini alıp nişasta serperek merdane ile açıyoruz. Çok büyük açılmıyor yaklaşık 30 cm çapında bir yuvarlak oluyor. Açma işlemi bitince arasını sıvı yap ile yağlayıp kare olacak şekilde kapatıyoruz ve 4 eşit kareye bölüyoruz. Her bir karenin içini koyup kapatıyoruz. Bu şekilde 36 adet börek oluyor. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye sıralayıp üzerine çok az sıvı yağ sürerek 200 derecede önceden ısıtılmış fırınımızda pişiriyoruz. Yapılışını sizler için aşama aşama fotoğrafladım. Mutlaka deneyin derim gerçekten yerken hepsi tek tek açılmış 40 kat börekler gibi oluyor:)

Herkese iyi haftalar...









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder