22 Nisan 2009 Çarşamba

KATMER(YÖRESEL)


Ben yarı Gaziantep'li sayılırım.Katmer oralarda çok meşhur bir tatlıdır.Sabah kahvaltıların da çayla beraber yenir.Birçok insan kahvaltı için ağır olacağını düşünse de tadına varan bir daha vazgeçemez katmerden.Resimdeki katmeri ben yaptım diyebilmeyi çok isterdim.Ama maalesef o kadar becerikli olduğumu düşünmüyorum.Ben biraz daha kolayına kaçarak yaparım bu tatlıyı.Aynı tat aynı görüntü olur.Ama hamurla yapılan bir başka olur tabiiki.İşte benim tarifim:

Malzemeler:
  • 1 adet hazır yufka
  • Tereyağ(eritilmiş)
  • 1 çay bardağı tuzsuz dövülmüş antep fıstığı
  • 2-3 yemek kaşığı tozşeker
  • 100 gr.kadar kaymak(eğer kaymak yok ise için 1 su bardağı su ve 1 yemek kaşığı irmik karıştırılıp pişirilir ya da süt kaymağı kullanılır)

Yufka tezğaha serilir.Ve her tarafına eritilmiş tereyağ sürülür.Dört kenarından ortaya doğru katlanarak bir kare elde edilir.Katlanan kısmın üzerine de tereyağ sürülür ve ortasına kaymak yayılır üstüne toz fıstık ve tozşeker serpilir.Yufkanın uçları ortaya doğru yeni bir kare oluşturacak şekilde kapatılır.Üzeri tekrar yağlanan katmer teflon tavada arkalı önlü pişirilir.Üzerine antep fıstığı serpilerek servis yapılır.Sıcak yemenizi tavsiye ederim.İnanın bana resimdekinin aynısı oluyor.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder