22 Haziran 2009 Pazartesi

ÇİLEKLİ YAŞ PASTA






Merhaba sevgili dostlar,


Uzun bir zamandır blogla ve sizlerle yeterince ilgilenemediğimin farkındayım. Ama çok şükür yaklaşık iki yıl süren sınav maratonu öncesi ve kendileri nihayet bitti.. Hem oğlumun hem kızımın dilerim bu yoğun çabaları boşa gitmez..

Elbette ki bu sınavlar herşey demek değil. Önceliğimiz her zaman onların sağlıklı ve mutlu olması. Ancak Türkiye de yaşadığımız gerçeğini de ne çare ki unutamıyoruz bu eğitim sistemiyle..Ne yapabilirizi defalarca düşünüp konuşmamıza rağmen biz sınavsız bir çıkış yolu bulamadık maalesef..Çocukların da bizlerin de çok yıprandığını biz biliyoruz fakat bunu, bizi yönetenler bir türlü anlayamıyorlar .Hatta hatta yükümüzü daha da arttırıp sınavları bir kaça çıkarıyorlar ne yazık ki...


Sanırım beni en iyi benim yaşadıklarımı yaşayanlar anlayabilirler..Damdan düşenin halini damdan düşen bilirmiş yani. Ben hem ÖSS hem SBS annesi olarak zor bşr iki yıl geçirdiğimi düşünüyorum.. Çocuklarımı kendi hallerine bırakmak gibi bir lüksüm de yoktu ne yazık ki. Çünkü onların geleceğini düşünmek zorundayım..Onlarla her an yanlarında ve destek olarak bu süreci birlikte aştık..Umarım sonuçları da hayırlı olur ikisi için de..Bu sınavları geçiren tüm çocuklarımızın da ..

Artık oltaya ne takılırsa !! Umarım büyük bir balık çıkar bahtımıza:)))))))))
Eveeet bu süreci bitirdik ve artık tatile çıkma ve yorgunlukları atma zamanı geldi..

Fazlasıyla birikmiş , sizlerle paylaşacak resimleri hazır 60 civarı tarifim olmasına rağmen ; ne aktaracak zamanım kaldı, ne de enerjim..Biraz aküyü doldurmak üzere izninizi istiyorum..Sanırım Eylül sonuna doğru tekrar birlikte olabileceğiz.(Umuyorum tabii ki)

O zamana kadar herşeyin gönlünüzce olmasını ve nefis bir yaz geçirmenizi temenni ediyorum.


Devamlı ziyaret edip hatırımı soran tüm arkadaşlarıma buradan kocaman sevgilerimi gönderiyorum. Hepinizi tek tek ziyaret etmek isterdim ama bu seferlik affedin.

Dualarınızı da eksik etmeyin lütfen..:))

Herkese keyifli bir yaz dilerim..



Gelelim bu güzel ve kolay pastamızın yapımına..
Çok sevdiğim komşum için epeyce önce yaptığım ve arşivde bekleyen leziz bir pasta bu..
Çilek zamanı bitmeden denemek isteyenler için işte tarifi. Ben vaktim dar olduğu için biraz tembellik edip , hazır malzemeleri birleştirmeyi tercih ettim ama sizler diğer TÜM pasta tariflerimden
pandispanya ve krema yapımına ulaşabilirsiniz..


Malzemeler:

1 adet kakaolu pastaban
1 paket Dr Qetker vanilyalı dolgu kreması
1 paket çilekli kremole
Paketlerin gerektirdiğince süt
İstenilen bir reçelden bir bardak reçel şerbeti
1/2 kg çilek
Sülemek için file fındık
1 paket tart jölesi

Hazırlanışı:

*Öncelikle reçel şerbetimizi hazırlayalım ve pastabanın alt katına yarısını gezdirelim
*Üzerine vanilyalı dolgu kremasını tümüyle yayalım ve ikiye bölünmüş çilekleri dizelim
*İkinci kat pandispanyamızı koyup onu da şerbetle ıslatalım
*Hem üzerini hem kenarlarını çilekli kremole ile düzgünce kapatalım
*Çilekleri dizelim
*Tart jölesini tarifine göre hazırlayıp çileklerin üzerine gezdirelim
*File fındık ya da başka bir süsleme malzemesi ile süsleyelim

Afiyet olsun









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder