3 Haziran 2009 Çarşamba

İNCİR TATLISI


İncir tatlımızın resmi sevgili İlkay'dan...Ama yanlış anlaşmalar olabiliyor hatırlatayım..Tariflerin çoğunu ben kendim veriyorum.. Sağolsun arkadaşlar emek verip yapıyorlar ama onun dışında resimleme ve tarifler çoğunlukla bana aittir.. Yani ben kendi yaptığım şekliyle tarifleri veriyorum belirttiklerimde.. Bilgilerinize:)))
Teşekkürler İlkay cığım :)
Malzemeler:

1/2 kg kuru incir
1 su bardağı toz seker
1.5 bardak su(veya sut)
1 su bardağı ceviz
Yapılışı:
*Incirlerin saplarini temizleyip, yikayalim.Yarım saat kadar ılık suda bekletelim ki yumuşasın.
*İclerine cevizleri koyalim,(ister doğrayarak, ister bütün) tencereye yerlestirelim.
*Uzerine toz sekerimizi dokup, suyu ilave edelim.
*Kisik ateste tenceremizin agzini yarim aralayarak pisirelim.
*Soguyunca krem şanti, taze süt kreması(krema sertleştirici ile çırpılmış) veya kaymakla,fıstıkla vs. ile süsleyerek servise alalım.
Not: Ben süt yerine suyu görünümü daha hoş olduğu için tercih ediyorum..
Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder