8 Haziran 2009 Pazartesi

TOST EKMEĞİ SALATASI (BATON SALATA)



Nette dolaşırken epeyce bir blogcuda gördüğüm bu tarifi ben de kendime göre uyarlayıp komşularım için hazırladım...Uzun yıllar önce de bir kez denemiştim ama o zaman daha bilinçsizdim ve elimde tam bir tarif yoktu..Kulaktan duymayla yapmıştım ve bu kadar güzel olmamıştı, ben de silip atmıştım aklımdan..
Geçen zamanın tecrübesini de ekleyip yeniden yaptım bu kez gerçekten çok lezzetli oldu , kesinlikle tavsiye ederim..Hem üşenmeyin oldukça kolay, çabuk hazırlanıyor..Üstelik en güzel tarafı bir gün evvelden hazırlayıp dolabınıza kaldırabilmeniz..:) Kalabalık misafir organizasyonlarınızda o günün telaşına çok az etkisi oluyor....
TOST EKMEĞİ SALATASI
malzemeler:
1 paket tost ekmeği
2 adet ufakça haşlanmış tavuk göğsü
200 gr kadar süzme yoğurt
200 gr kadar mayonez,
2 diş sarmısak
tuz
1 su bardağı süt( her tost ekmeği diliminin üstüne bir çorba kaşığı dökmek için )
1 adet haşlanmış yumurta(süslemek için)
1 yemek kaşığı kuru nane
1 yemek kaşığı pul biber
yeterince dereotu ( süslemek için )
yapılışı:
*Önce tavuk göğsünü tuzla beraber haşlayalım.
*Haşlandıktan sonra sarmısakla beraber rondoya atarak iyice parçalayalım.
* Süzme yoğut ve mayonezi bir kapta iyice karıştıralım ve bu malzemeyi ikiye ayıralım.
*Bir parçasına, tavuklu malzemeyi ekleyerek, bunu da iyice karıştıralım.
*Tost ekmeğinden bir tane alarak, bir kaşık sütle ıslatalım,
*Üstüne tavuklu karışımdan bolca sürelim, hafif kalın olsun.
*İkinci tost ekmeğini yine sütle ıslatarak , üstüne iç harcı sürdüğümüz dilimin üzerine yerleştirelim ve onun üzerine de iç harcından sürelim.
*Tüm tost ekmeği dilimleri bitinceye kadar bu işlemi devam ettirelim.
*Ekmekler aralarında harçlarla beraber bir kule gibi üst üste konulacak.
*Sonra kulenin en altından ve en üstünden dikkatlice tutarak , kullanacağımız servis tabağına yatay baton oluşturacak şekilde yatıralım.
*Ayırdığımız yoğurt-mayonez karışımından çok az bir miktar ayırarak kalan kısmı ile pasta kaplar gibi ekmeklerin üstünü kaplayalım.
*Ve üstüne aleminyum folyoyu çok gevşekçe kapatarak buzdolabına koyalım ve bir gece bekletelim.
*Servis yapacağımız zaman salatayı dolaptan çıkaralım, az miktarda ayırdığımız yoğurtlu, mayonezli karışımla, folyonun bozduğu üst kaplamasını düzeltelim.
*Bir adet yumurtayı haşlayalım, sarısı ve beyazı ile birlikte rendenin küçük tarafı ile rendeleyelim.
*Resimde görüldüğü gibi verev verev salatanın üstüne dökelim, aynı şekilde nane ve pul biberi de dökelim.
*Dereotunu yıkadıktan sonra, iri dallarından ayırın ve pasta salatamızın etrafına düzgünce yerleştirelim.
*Süsleme tamamiyle zevkinize kalmış, ben gördüğüm şekilde yapmayı tercih ettim..:)

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder