25 Haziran 2009 Perşembe

KÖFTELİ VE SOSLU PATLICAN KEBABI

Patlıcan benim en sevdigim sebzelerdendir.Evde patlıcan vardı ama ben farkettim ki hep aynı patlıcan yemegini yapıyorum.O yüzden biraz tarz degiştireyim dedim ve hepinizin bildigi soslu patlıcan yemegini yaptım.Aslında bu yemegi Annem eskiden çok sık yapardı ama nedense unutmuşum.Evde malzemeler varken yapayım dedim.
Malzemeler:

  • 3 tane ince uzun patlıcan

  • 4 adet yeşil sivri biber

  • 4 adet domates

  • 1 yemek kaşıgı domates salçası

  • 1 yemek kaşıgı un

  • tuz,1 adet kesme şeker,karabiber,kırmızıbiber

  • 1 adet kuru sogan

  • az sıvıyag(patlıcanları kızartmak ve sosuna kullanmak için)

  • kürdan
Köftesi için:

  • 250 gr. kıyma

  • 1 veya 2 adet bayat ekmek içi veya galeta unu

  • maydanoz,sogan,tuz
İlk önce soganı ve maydanozu ufak dograyalım ve diger köfte malzemeleri ile karıştırıp yoguralım.Ve ufak parçalar alıp yuvarlak bir şekil verelim.
Diger tarafta patlıcanları alaca soyup 3 parmak kalınlıgında uzunlamasına dograyıp üzerine tuz ve su ekleyip yaklaşık 10 dakika suda bekletelim.Sudan çıkardıgımız patlıcanları yıkayıp kurulayalım ve az yagda arkalı önlü kızartalım(eger kızartma agır gelir diyorsanız bu işlemi fırının ızgara gözünde de yapabilirsiniz.)Sonra yagda biberleri de kızartalım.
Soganı yemeklik dograyalım ve az sıvıyag ilavesi ile tavada pembeleştirelim.Üzerine salçasını ve ununu ilave edelim.Karıştırdıktan sonra bir miktar su koyalım.Domatesleri de rendeleyip soganlı karışıma ekleyelim.Baharatlarını da atıp pişmeye bırakalım.Kızartılan patlıcanlara köfteyi saralım.Benim patlıcanlarım küçük oldugu için iki uzun parçaya sardım.Eger sizin patlıcanınız uzun ise bir parçaya sarmanız yeterli olacaktır.Üstüne yuvarlak kesilmiş domates ve çekirdekleri ayıklanmış biber koyup kürdanla tutturalım.Ve barcama dizelim.Üstüne de sosunu döküp önceden 200C ısıtılmış fırında yaklaşık 10 dakika pişirelim.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder