23 Mayıs 2009 Cumartesi

ANNESİNİN NİNNİSİNİ HATIRLAYAN VAR MI?

Dün oğlumu uyuturken ninni söylüyordum.Oldum olası sevmişimdir ninnileri.Neden bilmem bana huzur vermiştir bu ezgiler.Dünya üzerinde en değerli kıymetliniz olan bebeginizi uyutmak için söyleriz degil mi ninnileri.Her ninni Anadolu kokar,Anadolu da ki kadın kokar,cocuk kokar,annenin cocuga aşkı kokar.Ninni bir nevi Annelerin kalbinden kopan cocukları icin yapılmıs bir yakarış,iyilik temennisidir.Yorgun argın evine gelmiş,zor şartlar altında çalışan,hayat telaşı içinde kaybolmuş,savaş haberleriyle ezilmiş, ruhumuzu arındırmak için kucagımıza aldıgımız cocugumuzla ve söyledigimiz ninniyle unutmaya çalışırız yaşananları.
İşte bunları düşünürken annem geldi aklıma.Tam bir Anadolu kadını olan annem.Ne güzel ninniler söylerdi bana.Onun ninnisi bitince sanki karanlıklarda kaybolacağım gibi gelirdi.Bir ninni daha sonra bir ninni daha....En çok da
Hop Hopun Olsun Kızım
Gül Topun Olsun Kızım
Sıralı Kavak DibindeToyluğun Olsun Kızım
Atem Tutem Men Seni
Şekere Gatem Men Seni
Akşam Baben Gelende
Önüne Atem Men Seni
Ev Süpüre Toz Ede
Hamama Gider Naz Ede
El Ayağı Kir İçinde Yıkamam Diye Naz Ede
Atem Tutem Men Seni
Şekere Gatem Men Seni
Akşam Baben GelendeÖnüne Atem Men
Bu ninni etkiler di beni.Peki siz annenizin ninnisini hatırlıyor musunuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder