22 Mayıs 2009 Cuma

SULU KÖFTE


Sulu köfte eşimin Anneannesinden ögrendiğim bir yemek aslında.Onlar sık sık yapıyorlar.Ama ben pek sık yapamıyorum maalesef.Geçen gün eşimin canı istemiş yaparmısın dedi bende kolları sıvadım.

Malzemeler:

  • 250 gr.kıyma
  • 2 su bardağı ince bulgur

  • 1 adet kuru soğan

  • 1 adet yumurta

  • 2 yemek kaşığı un

  • nane,tuz,reyhan(reyhanın diğer adı ne bilmiyorum bu yemeğe tadını verende reyhan aslında.Eşimin anneannesi köyde kurutup bize getiriyor.Ama aktarlarda olabileceğini düşünüyorum)

  • 1 yemek kaşığı biber salçası(üstüne)

  • az sıvıyağ
Biber salçası ve sıvıyağ hariç bütün malzemeleri baharatını en son koymak şartı ile iyice yoğuruyoruz.Aslında bir nevi çiğ köfte yoğurur gibi.En son kıvam alınca nane,tuz ve reyhanı ekleyip tekrar yoğuruyoruz.Sonra küçük köfteler yaparak yani yine çiğ köfte gibi sıkıyoruz.(daha küçük boyutlarda tabii ki)Sonra bir tencerede yeterli miktarda su kaynatıyoruz ve kaynayan suya tuz atıp köfteleri haşlıyoruz.Ayrı bir tavada sıvıyağa biber salçası ve kuru nane ekleyerek karıştırıp kavuruyoruz.Ve Köftelerin üzerine ekliyoruz.Servis esnasında tabaklara az limon sıkarsanız daha da lezzetli oluyor tadı.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder