11 Haziran 2010 Cuma

Bulgur Pilavı & Son günler

Tüm arkadaşlarıma ve  ziyaretçilerime merhaba ..
Son zamanlarda dopdolu günler yaşadığım gibi şok edici gelişmelerde yaşıyorum.Face den takip eden arkadaşlar biliyorlar dün öğlen saatlerinde annemlerden aldığım bir haber ile tam anlamı ile şok oldum.
Daha öncede bahsetmiştim benim annemin annesi yani büyük annem breast cancer  olmuştu.1 seneye yakındır tedavisi devam ediyor.
Annemde risk grubunda olduğundan bundan 2,5 ay evvel memoğrafi çektirdi.Şükür temiz çıkmıştı.
Akabinde memede şiddetli bir ağrı başladı artık ağrılara dayanamayınca dr . gitti ve 2,5 cm de bir kitle (tümör ) olduğunu söylemiş ..
Korkulacak bir şey yok ama biz bir parça ve sıvı alalım bakalım sonuçta kanser bu kadar çabuk ilerleyemez dedi.
Bizimde içimiz rahat etsin diye testleri yaptırdık .Sonuç almaya da tabi annem ve babam çok rahat olarak gittiler.
Sonuç kötü maalesef  breast cancer  demişler.evet şok olduk halada şoktayım 2 gündür okumadığım yazı kalmadı .Acil ameliyat diyorlar evet mecbur yaptıracağız .Tek tesellimiz artık bu hastalığın çaresiz olmadığı ve erken müdahale etmemiz ..
Aslında yazmak istemiyordum ama belki başına gelen bir arkadaşım vardır.Bu gibi durumda ne yapmalı nasıl davranmalıyız bilemiyoruz.Düşüncelerinize önem verdiğimden paylaşmak istedim.

Tariflere ara vermek istemiyorum bu nedenle klasik bulgur pilavı tarifi vermek istedim.
Şimdiden tüm yorumlarınız için teşekkür ederim..
bulgur pilavı



















Bulgur Pilavı
Malzemeler:
  • 1 su bardağı pilavlık bulgur
  • 1,5 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 2 su bardağı sıcak et suyu ve sıcak su 
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 çay kaşığı  tuz
Yapılışı:
Pilav tavanıza soğanı yemeklik doğrayın Terayağını koyup orta hararetli ateşte soğanı biraz kavurun .Üzerine domates salçasını koyun.Bulguru yıkayın.Süzdüğünüz bulguru ilave edip 2 su bardağı sıcak et suyunuzu ilave edin.Tuzunu da damak tadınıza göre ayarlayıp kısık ateşte tencerenin ağzı kapalı olarak bulgur suyunu çekene dek pişirin.(Yaklaşık 10-15 dk yeterli olacaktır.)
Yanında ayran yada turşu ile servis edin 
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder