10 Haziran 2010 Perşembe

Dolgu Kek (Kümbet Pasta)















Son on gündür söylemek istediğim o kadar çok şey var ki! Ama bir türlü yazıya döküp paylaşamıyorum hislerimi. Yazmaya başladığımın her defasında yaşamının baharında ki gencecik insanlar, onlara yapılan zulüm, bunların karşısında susan insanlık! Bir çırpıda sayabileceğim bir sürü neden susturuyor ve dua ediyorum hepimiz için… En çokta 9 aylık minik kızım gözlerimin içine bakıp sıcacık gülümsediğinde… Onunda aynı şeyleri bir gün yaşamaması için…



Yeşil kivi’nin tarifiyle denediğim bu pastayı ise birkaç hafta önce bir yere giderken götürmek için yapmıştım bu nedenle özelliğini yansıtan dilim halini paylaşamıyorum.





Malzemeler:




  • 4 yumurta

  • 1 su bardağı un

  • 1 su bardağından bir parmak eksik şeker

  • Yarım paket kabartma tozu

  • 1-2 yemek kaşığı kakao

  • 1 paket vanilya


Krema malzemeleri;




  • 1 litre süt

  • 5 yemek kaşığı şeker

  • 5 yemek kaşığı mısır nişastası

  • 5 yemek kaşığı hindistancevizi




Süt, nişasta ve şekeri sürekli karıştırarak bir-iki taşım kaynayana kadar pişirin ve ılıyınca içine hindistancevizini katın. Ben bu aşamada 1 adet muzu küp küp doğrayıp ilave ettim.







Hazırlanması:




  • Yumurta ve şekeri derin bir kâsenin içerisinde beyazlaşana kadar çok iyi çırpın.

  • Un, kabartma tozu, kakao ve vanilyayı eleyerek ilave edin.

  • Tahta kaşık kullanarak hafiften malzemeler özleşene kadar karıştırın.

  • 26 cm lik yağlanmış kelepçeli kalıba hamuru boşaltıp 150 dereceli fırında pişirin.

  • Pişen keki soğuyunca ortadan ikiye kesin.

  • Kalıpla aynı çapa sahip çukur bir kâseye kestiğiniz üst katı oturtun, elinizle hafif bastırarak yerleşmesini sağlayın.

  • Ortaya kremayı doldurup ikinci kat keki de üzerine yerleştirin. Varsa kalan fazlalıkları bıçakla kesip çıkartın.

  • Üzerini streç filmle örtüp mutlaka bir gece buzdolabında bekletin. Üzerini streç filmle kapatmazsanız kek kuruyacaktır.

  • Servis edeceğiniz zaman servis tabağına ters çevirip dilimleyin.




Benden notlar; kremasının koyu olması için 1 su bardağı eksik süt kullandım.




İçerisine bir adet muzu doğrayıp ilave ettim.




Pasta görüntüsünde olmasını istediğim için 1 paket kakaolu kremşantiyi 1 su bardağı süt ile çırpıp servis etmeden önce pastanın üzerini kapladım.




Keki bundan sonra farklı pasta tariflerinde de kullanmayı düşünüyorum. Çok güzel kabaran, hafif ve pandispanya formunda bir kek oluyor.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder