8 Haziran 2010 Salı

Mantar Dolması (Tavuklu )

Yağmur yağmur istanbuldan gittim geldim hala yağıyor.Altınoluk'da  da hep yağmur vardı..İçim sıkılıyor hava böyle olunca.Kasvetli havaları hiç sevmiyorum.Birde bu sabah bol bol yağmur suyu ile yıkandım resmen ..
O kadar çok ıslandım ki üzerimdeki monttan bile içimdeki tişört dahi ıslandı.Şemsiye yokmuydu dediğinizi duyar gibiyim var olmaz olurmu hiç ama nafile ıslandım .Birde sabah işe gelirken indiğim yerden karşıya geçmem gerekiyordu.Hoplaya zıplaya geçmem şart sanki boğaz kapakları açılmış gibi yoldan su akıyor Tek geçiş noktası orası geçmem şart ama nasıl .Mecburen hop hop zıplayarak geçtim geçtimde üstüm başım ıslandı Diz kapaklarıma dek hatta üstüne dek ıslandım.İşe geldim ayakkabımın içi su dolu akşamda bir yere davetliyim.Bu haldede nasıl gidilir diye düşündüm çıkardım ayakkabıları doldurdum içine peçeteleri suyunu alsın pantolon ve tişört üzerimde kurudu inşallah şifayı kapmam :) 
Üstüm ıslandı diye hayıflanıyorum değilmi ya dışarıda kalanlar bu hava koşullarında evsiz kalanlar Allahım onlara yardım etsiz çok zor çok ..Bu kadar yağmurdan söz ettikten sonra bir tarif ile noktalıyorum günü ...
Akşam eve gittiğimde hemen hazırlanacak ne var diye dolabıma bakarım hep.Dün akşamda dolaba bakarken mantar ve İglo bahçe bezelyesinin olduğunu görünce Karacanın  marifetli seti kullanarak bu gördüğünüz yemeği hazırladım.Bu yaz akşamlarında (her ne kadar yazı tam hissetmesekde )  hem hafif hemde pratik bir yemek olsun istiyor iseniz bu tarif tam size göre haydi mutfağa..
Mantar dolması
Malzemeler :
Yapılışı:
Bahçe bezelyesini 2 su bardağı  su içerisine koyup marifetli setin en altına koyuın.Üst kısmınada mantarların içini temizleyip minik olarak doğranmış tavuk etlerini koyup bezelyenin üst kısmına tencereye koyun.Buharda pişmeye bırakın.Buharda mantarlar pişene dek pişirin.Tavuklar ve mantar pişince üzerine kaşar koyup sıcağında eritin.
Servis için bir  tabağa bezelyeyi koyun üzerine mantarları koyup servis edin.
Afiyet olsun ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder