4 Haziran 2010 Cuma

MEYVE SUYUNDAN JÖLE YAPIMI-MEYVELİ SOS

Şu blog camiasından hergün yeni birşey öğreniyorum....
Mesela bugün Tazenaneden lollorossoyu öğendim...Meğer bizim kırk yıllık marulun uçları mor,baharatlı olanıymış....keşli salatası harika görünüyordu arkadaşımın....
Dünde Serpilimden (Balböcükleri)meyve suyuyla jöle yapımını öğrendim...Meyveli sos da diyebiliriz...Şimdiye kadar hep hazır kullandığım jöle v.s meğer nasıl kolayca ve lezzetlice yapılıyormuş da haberim yokmuş....Serpil zaten mutfak modasının duayeni....
Kendisine çok teşekkür ediyorum ve balböcüklerini öpüyorum....
Belli bir ölçü vermedi arkadaşım istediğin bir meyve suyuyla nişastayı pişir dedi ama ben denedikten sonra size ölçü verebilirim...Kızlar bayıldılar,hatta annem bile yedi Bursaya gitmeden ...Şimdi Bursada bebişimizin doğumunu bekliyor....Çok hafif ve lezzetli buldu...
Evettt tariffff;3 su bardağı istediğiniz bir meyve suyu (ben vişneli kullandım),2 tepeleme yemek kaşığı nişasta,2 yemek kaşığı şeker.....Hepsini karıştırıp pişirin ve soğuyunca ister kuplarda ister pastalarda kullanın....Ben kupların en altına 2-3 adet ufalanmış Ülker Cicibebe bisküvi koydum,üzerine muz parçacıkları,en üste de meyve sosumuz....Mikemmel bir lezzet yakaladım yine....Siz istediğiniz meyveleri doğrayın ve afiyetle yiyin....Meyveli lokumlarla süslemeyi de unutmayın!!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder