7 Haziran 2010 Pazartesi

RESİMSEL DUYGULARIM

Kızımın proje ödevine yardım edeyim derken tanıştım Cumhuriyet Dönemi ressamlarıyla....
Süleyman SEYİT ve Şeker Ahmet Paşa'nın eserleri çok ilgimi çekti....

O dönemde çok farklı bir yaklaşım bence....
Natürmort temasına karşı yoğun ilgisiyle bilinen Süleyman Seyyid, peyjaz ve figür alanında da üstün yeteneklerini kanıtlamış. Süleyman Seyyid özellikle resim düzeninin içerdiği yön zıtlıklarında ifadesini bulan üslup dinamizmi ile özgün yerini kazanmış...

Şeker Ahmet Paşa, çağdaş Türk Resim Sanatı’nın temel taşlarından biri olarak değerlendiriliyor. Batıdaki deneyimleri özümseyen bir istemle, peyzaj temasına yaptığı dünya çapındaki üslup katkısı, sanatçının mekan derinliği ve atmosfer ilişkilerini yorumlayan duyarlığının ürünü olarak görünmüş.Şeker Ahmet Paşa’nın düzen anlayışına mal olan lirizm, özgün bir şema geometrisiyle dengelenmiş....
Bunları niye yazıyorsun diyeceksiniz belki ama gerçketen resme ilgim çok büyük...Kıskanılacak bir yetenek olduğunu düşünüyorum....Okul hayatım boyunca çok çok önem verdiğim resim ve müzik derslerinin gerekliliği konusunda çocuklarıma da aşılama yaparak gereken hassasiyeti göstermelerini sağlamaya çalıştım...Diğer derslere verecekleri ehemmiyeti bu derslere ve branş öğretmenlerine de vermeleri gerektiğini defalarca anlatarak ruhlarında iz bırakma çabasındayım...Buda duygusal ve hassas yapımın bir özelliği olsa gerek...
Azıcık da rahmetli babamdan aldığım edebiyat yönümünden....
Sevgiyle ve esen kalın .......


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder