7 Haziran 2010 Pazartesi

Madımak Yemeği

Tüm sevgili dostlarıma merhaba hepinize güzel bir hafta diliyorum.Hafta sonu İstanbul dışına gitme kararı almıştık bir önceki yazımda bahsetmiştim sevgili feriha anneye gittik.Kazdağları'ndan mis gibi oksijenleri ciğerlerimize doldurduk geldik eşim kızım ve ben :)Tabi sizlere de getirdim.Bir sonraki yazımda Altınoluk ile ilgili detaylara yer vereceğim.Bu günkü tarifim.benim memleketime ait.
Madımak yemeği..
Yaylalarda yetişen ve toplanan bir bitki  çeşididir.Bazı yörelerde madımak bazı yörelerde ise cacık derler bu yemeğe ..
Tadı ıspanağa benzer.İlkbahar aylarında çıkar yaz sonuna dek yaylarda olur.Yazın toplanan cacıklar kurutulur.Kışında tüketebilirsiniz.Bizim evde çok sık pişen bir yemek olduğundan sizler ile paylaşmak istedim.
Umarım beğenirsiniz.
MADIMAK YEMEĞİ
Malzemeler :

  • 500 gr madımak

  • 2 adet orta boy kuru soğan

  • 1 yemek kaşığı yonca biber salçası

  • 3 yemek kaşığı yonca zeytinyağı

  • 5 yemek kaşığı bulgur
Yapılışı:
Madımak   temizlenir.Bol su içerisinde güzelce yıkanır.Küp küp doğranmış soğanlar zeytinyağı ile  tencere içerisine konur.Orta hararetli bir ateşte soğanlar ölene dek kavurun.
Üzerine salçayı ilave edip çevirin.3 su bardağı sıcak su ve madımağı koyun.yıkanmış bulguru ve tuzunuda ilave edip orta hararetli ateşte madımaklar pişene dek pişirin.
Sarımsaklı yoğurt yada sade yoğurt ile servis edin.
Afiyet olsun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder