7 Haziran 2010 Pazartesi

SÜTLÜ ve MAYASIZ POĞAÇA

Hepinize iyi bir hafta geçirmenizi diliyorum arkadaşlar.Pazar kahvaltılarımızın baştacı olan poğaçayı hep mayalı yapıyordum ve bir degişiklik yapmak istedim.Aslında bu degişiklik zorunluluktan yaşandı.Evde yogurt olmadıgı için sütle denemeye karar verdim.Ve sonuç bence gerçekten memnun ediciydi.Denedim ve gördüm.İşte tarif:
SÜTLÜ POĞAÇA MALZEMELERİ:
  • 100 gr. margarin
  • 1 çay bardagından az eksik süt
  • 1 çay bardagı sıvıyag
  • 1 yumurta(akı içine sarısı dışına)
  • 1 paket kabartma tozu
  • aldıgı kadar un
  • tuz
İÇİ İÇİN:
  • peynir veya lor
  • maydanoz
  • ben azda kaşar rendesi koydum
İlk önce margarinimizi eritelim ve ılınmaya bırakalım.Unu derin bir kaba alalım ve ortasını açalım.İçine ılınmış margarini,sıvıyagı,sütü,yumurta akını,kabartma tozunu ve tuzunu ekleyip hamuru yoguralım.Hamurdan ceviz büyüklügünde parçalar koparıp elinizde açalım ve peynir ve maydanoz karışımıdan içine koyup agzını kapatalım.Üzerlerine az sıvıyagla karıştırılmış yumurta sarısını sürelim ve önceden 180C ısıtılmış fırında pembeleşene kadar pişirelim.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder